johannaros.blogg.se

Jag hoppas via min blogg ge inspiration till hälsosamma beslut i vardagen, liksom kunna ge råd och tips till företag i hälsofrämjande arbete. Välkommen att höra av dig om du för egen eller ditt företags del vill ha inspiration eller stöd av mig i min roll som Personlig tränare och Kostrådgivare eller om ni har behov av en tillfällig HR-resurs för exempelvis översyn av HR-rutiner. Du når mig på [email protected] eller via http://se.linkedin.com/in/johannaros/

Bloggen tar en liten paus

Publicerad 2015-08-11 18:42:00 i HR/Personalfrågor,

Jag har bestämt mig för att ta en paus i bloggandet, åtminstone under hösten. Jag kommer för en tid att återgå till att jobba med HR-relaterade frågor och lämnar rollen som PT för en tid. Jag hoppas på sikt få möjlighet att kombinera mitt intresse för kost och träning med min HR-bakgrund. Att få möjlighet att påverka företag och människor till hälsosamma beslut i vardagen är fortfarande min föresats. I rollen som PT har jag fått möjligheten att få träffa så många härliga människor som jag förmodligen annars inte skulle ha lärt känna. Att få möjlighet att vara del av en annan människas träningsresa är en förmån och det har utvecklat mig på flera plan. Jag hoppas och tror att de jag mött under tiden som PT, har fått hjälp att få upp ögonen för styrketräning och i vissa fall fått lite förändrade kostvanor och hjälp på traven till nya insikter om sig själv. Men det hela handlar inte om PTns engagemang utan i första hand om att personen själv måste hitta sin inre motivation till förändring och "nya tag". Jag har tidigare jämfört rollen som PT med rollen som HR-person och jag väljer att göra jämförelsen igen. Det handlar i båda dessa roller ofta om att just fungera som moderator eller kanske katalysator för personer i en organisation. Drivkraften och motivationen finns hos varje människa och i både rollen som PT och HR-person handlar det ofta om att hjälpa organisationen och medarbetarna att använda sig av dessa förmågor, snarare än att vara lösningen på olika frågor/problem på egen hand. Jag trivs väldigt bra i båda dessa roller och tror i grund och botten om att det handlar om att jag trivs med att vara tillsammans och samarbeta med olika människor i olika situationer och att få ett samspel att fungera bra och få människor att trivas med sig själv och andra. Som sagt så hoppas jag få möjlighet att kombinera mina erfarenheter - det är bara att låta tiden utvisa! Nu ser jag fram emot att ta tag i mitt nya uppdrag som projektkoordinator i en trygghetsorganisation, där målet med verksamheten är att få fler uppsagda att så snabbt och smidigt som möjligt hitta ett nytt jobb. Ett uppdrag som känns väldigt viktigt i samhället och som jag har stor motivation att jobba med! Tack för att du läser min blogg och på återseende!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yrkesmässig erfarenhet: Snart 20 års erfarenhet av HR-frågor. Under senare år HR-ansvarig/HR-generalist på flertalet både större och mindre företag i olika branscher. Utbildning: Examen från Linjen för Personal- och Arbetslivsfrågor, 1995 Cert Kostrådgivare och Lic Personlig tränare, The Academy Du når mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela