johannaros.blogg.se

Jag hoppas via min blogg ge inspiration till hälsosamma beslut i vardagen, liksom kunna ge råd och tips till företag i hälsofrämjande arbete. Välkommen att höra av dig om du för egen eller ditt företags del vill ha inspiration eller stöd av mig i min roll som Personlig tränare och Kostrådgivare eller om ni har behov av en tillfällig HR-resurs för exempelvis översyn av HR-rutiner. Du når mig på [email protected] eller via http://se.linkedin.com/in/johannaros/

Kaffeberoende!

Publicerad 2015-06-02 18:05:00 i Kost, Träning,

Har märkt det många gånger. D v s att jag är kaffeberoende. Får huvudvärk och har svårt att koncentrera mig om jag inte får en kopp kaffe någonstans efter frukost och sedan helst även en på em. Som idag t ex. Jobbade på morgonen och tänkte passa på att träna själv när jag var klar. Kaffemaskinen på jobbet var ur funktion så mackan fick intas med vatten. Kände att kaffetarmen värkte, men tänkte att det får väl gå ändå. Fick nästan direkt ont i huvudet när jag ställde mig på crosstrainern och körde sedan lite lätta övningar inledningsvis, för att ganska snart konstatera att det här går inte. Jag kommer absolut inte orka köra ett ordentligt pass i det här tillståndet. Fick helt enkelt avbryta och åka hem och dricka min hett efterlängtade latte! Under tiden jag dricker känner jag hur huvudvärken släpper och mitt fokus börjar återvända. Det känns ju bedrövligt att vara så beroende av kaffet att jag inte funkar normalt utan det! Dessvärre har jag inte tillräcklig motivation att vänja mig av med denna last. Så den får helt enkelt kvarstå eftersom mina kaffestunder är lite heliga för mig.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yrkesmässig erfarenhet: Snart 20 års erfarenhet av HR-frågor. Under senare år HR-ansvarig/HR-generalist på flertalet både större och mindre företag i olika branscher. Utbildning: Examen från Linjen för Personal- och Arbetslivsfrågor, 1995 Cert Kostrådgivare och Lic Personlig tränare, The Academy Du når mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela