johannaros.blogg.se

Jag hoppas via min blogg ge inspiration till hälsosamma beslut i vardagen, liksom kunna ge råd och tips till företag i hälsofrämjande arbete. Välkommen att höra av dig om du för egen eller ditt företags del vill ha inspiration eller stöd av mig i min roll som Personlig tränare och Kostrådgivare eller om ni har behov av en tillfällig HR-resurs för exempelvis översyn av HR-rutiner. Du når mig på [email protected] eller via http://se.linkedin.com/in/johannaros/

Allt hänger ihop

Publicerad 2015-05-07 18:53:00 i Kost,

Nu har jag verkligen försökt mig på att ta tag i flera saker för att förbättra min ryggstatus så att säga. Jag har köpt ny Tempurkudde eftersom den gamla hade blivit platt som en pannkaka. Jag har fixat formgjutna ilägg till skorna dels eftersom jag har olika högt bäcken pga en gammal obehandlad lätt Skolios och dels eftersom jag har begynnande problem med Hallux Valgus. Jag har intensifierat min styrketräning för ryggen - både "vanlig" tung styrketräning men även med lätta vikter. Sedan har jag även börjat gå på Yoga sedan en tid tillbaka. Försöker mig på någon eller några Yogarörelser varje dag för att öka min smidighet. Kan inte säga att jag blivit så himla mycket smidigare ännu, behövs mer än ett pass per vecka för att åstadkomma det. Men alla små bäckar.... Det jag i alla fall känner är att min rygg mår bättre nu än den gjorde för någon månad sedan. Exakt vilken av dessa förändringar som har störst bidragande effekt vet jag förstås inte, men jag tror att helheten är det viktiga. Alla förändringar drar sitt strå till stacken och bidrar på ett positivt sätt till förändringen. Min motivation att hitta en förbättring på min ryggstatus var väldigt stor eftersom jag började få kraftigt försämrad sömn vilket påverkade hela mitt liv. Det var just min motivation som blev startskottet på att verkligen ta tag i saken . Detta kan man applicera på mycket annat i livet. Vill man göra en livsstilsförändring som t ex innefattar viktnedgång, mer muskler, bättre sömn mm måste man se till helheten. Det räcker ofta inte att dra i en tråd för allt hänger ihop. Att hitta sin egen motivation till förändringen är A och O. Man kan inte köpa motivation på burk utan den måste du hitta i dig själv. Där kan du bl a få god hjälp av vänner, familjen, träningskompisar eller kanske av en personlig tränare som kan hjälpa dig att hitta din inneboende motivation till att starta din resa mot en sundare och mer välmående kropp.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yrkesmässig erfarenhet: Snart 20 års erfarenhet av HR-frågor. Under senare år HR-ansvarig/HR-generalist på flertalet både större och mindre företag i olika branscher. Utbildning: Examen från Linjen för Personal- och Arbetslivsfrågor, 1995 Cert Kostrådgivare och Lic Personlig tränare, The Academy Du når mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela