johannaros.blogg.se

Jag hoppas via min blogg ge inspiration till hälsosamma beslut i vardagen, liksom kunna ge råd och tips till företag i hälsofrämjande arbete. Välkommen att höra av dig om du för egen eller ditt företags del vill ha inspiration eller stöd av mig i min roll som Personlig tränare och Kostrådgivare eller om ni har behov av en tillfällig HR-resurs för exempelvis översyn av HR-rutiner. Du når mig på [email protected] eller via http://se.linkedin.com/in/johannaros/

Ett nyttigare mellanmål

Publicerad 2015-05-05 18:43:00 i Kost,

Jag kan bli så otroligt sötsugen emellanåt. Eller om jag ska vara helt ärlig så blir jag väl sötsugen mer eller mindre varje dag, men jag ser till att inte falla "offer" för mitt begär vid varje tillfälle! Däremot ser jag till att i princip alltid ha något hyfsat bra alternativ tillgängligt, så att jag kan stilla min längtan efter något sött. Som exempel har jag i princip alltid dadelbollar i frysen eller kylen. Då kan jag ta en till min latte och det är fantastiskt gott. Tom godare än en kaka tycker jag nu för tiden. Men ibland kan jag helt enkelt inte låta bli att äta av det där "onyttiga" söta och då försöker jag i alla fall göra det något lite nyttigare genom att lägga till något som gör det jag äter lite mer nyttigt eller näringsrikt. Som te x när jag strör på Chiafrön på fruktsalladen med Sabayonnesås! Det är förstås inte fruktsalladen som är det onyttiga i detta fall, utan Sabayonnesåsen som är gjord på grädde, socker och matlagningsvin. Men den innehåller även äggula och passionsfrukt. Det finns säkert flera av er som läser nu som inte alls ser grädden som onyttig, men mättat fett ingår i normalfallet inte i så stor del i min kost, därför räknar jag den som onyttig..

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yrkesmässig erfarenhet: Snart 20 års erfarenhet av HR-frågor. Under senare år HR-ansvarig/HR-generalist på flertalet både större och mindre företag i olika branscher. Utbildning: Examen från Linjen för Personal- och Arbetslivsfrågor, 1995 Cert Kostrådgivare och Lic Personlig tränare, The Academy Du når mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela