johannaros.blogg.se

Jag hoppas via min blogg ge inspiration till hälsosamma beslut i vardagen, liksom kunna ge råd och tips till företag i hälsofrämjande arbete. Välkommen att höra av dig om du för egen eller ditt företags del vill ha inspiration eller stöd av mig i min roll som Personlig tränare och Kostrådgivare eller om ni har behov av en tillfällig HR-resurs för exempelvis översyn av HR-rutiner. Du når mig på [email protected] eller via http://se.linkedin.com/in/johannaros/

Utvärdering Bungy Pump stavarna

Publicerad 2015-05-08 18:10:00 i Träning,

Kände att det var dags för en liten utvärdering av stavarna som jag skaffat mig via en tidningsprenumeration!! Effekten är märkbar måste jag säga. Att gå med Bungy Pumstavar och att gå med vanliga stumma gåstavar eller helt utan stavar är helt olika saker! Man får helt annan puls när man går med Bungy Pump. Man får automatiskt upp tempot och gör man rätt så tränar man bålstabilitet och får ökad förbränning. Men det gäller som sagt att man gör rätt. Risken kan finnas att man trycker ifrån fel med staven och får ont i armbågen. Så att läsa och följa medföljande instruktioner är viktigt. Har faktiskt väckt en litet frö hos mig att kanske skulle jag gå en vidareutbildning till BungyPump instruktör. Vore kanske ett bra komplement till övrig utbildning jag har. Finns ju så otroligt mycket man kan göra med stavarna - i form av andra övningar alltså - staven har ju ett motstånd så det kan man använda för styrketräning, rörelse och stabilitetsträning t ex. Får se vad det blir med den tanken.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yrkesmässig erfarenhet: Snart 20 års erfarenhet av HR-frågor. Under senare år HR-ansvarig/HR-generalist på flertalet både större och mindre företag i olika branscher. Utbildning: Examen från Linjen för Personal- och Arbetslivsfrågor, 1995 Cert Kostrådgivare och Lic Personlig tränare, The Academy Du når mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela